Przewiń w dół

To dział serwisu, w którym będą opisywane wszystkie możliwe “nowości” w praktykowaniu metody harcerskiej. Nowe regulaminy sprawności, nowe instrumenty, sposoby organizacji pracy drużyny, aplikacje czy namioty. Nazwa tego działu pochodzi od nazwy Menlo Park gdzie Edison założył swoje pierwsze laboratorium, w którym powstało około 1000 wynalazków.

Czytaj, oglądaj, inspiruj się, trzymaj rękę na pulsie

Numerki w tym projekcie

Filmy
Instruktorzy/Instruktorki
Zagadnienia

Włącz się

Współtworzenie serwisu metodaharcerska.pl jest dobrym, świeżym sposobem na realizację wymagań w próbach na stopnie instruktorskie, zadań dla kursantów na kursach podharcmistrzowskich i harcmistrzowskich, a także świetnym sposobem na rozwój osobistych pasji czy umiejętności. Po realizacji zadania otrzymasz opinię doświadczonego harcmistrza/harcmistrzyni do przedstawienia komisji czy kadrze kursu. Wieczna pamięć gratis!

Mężczyzna w mundurze harcerskim Związku Harcerstwa Polskiego mówiący przez mikrofon ©ZHP / fot. Arkadiusz Wydro

Zostań autorem​

Przede wszystkim chcemy aby jak najwięcej osób wzięło udział w tworzeniu tego serwisu, żeby był on wypełniony możliwe największą liczbą głosów. Jeśli masz jakieś zdanie, potrafisz na podstawie własnego doświadczenia opisać choćby jeden aspekt (element, cechę) metody harcerskiej to znaczy, że możesz zostać autorem.

Przede wszystkim możesz zaproponować swoje PODEJŚCIE do elementu, cechy metody harcerskiej w formie filmu do ok. 5 minut. (dobre zadanie na PHM).

Możesz także zredagować HASŁO do projektu WIKIO np. system małych grup. Nie musisz wymyślać nic swojego, ale zredaguj tekst na podstawie różnych podejść np. historycznych czy z różnych organizacji.

Możesz także zaproponować współczesny CYTAT do projektu WIKIO. Jeśli jakiś znajomy drużynowy, szczepowy, zastępowy napisał gawędę czy artykuł, w którym znalazłeś jakieś dobre zdanie, sentencję, celną linijkę dodaj je i opisz możliwie szeroko autora i okoliczności.

Dwoje instruktorów Związku Harcerstwa Polskiego siedzący z laptopami na kolanach ©ZHP / fot. Agnieszka Madetko-Kurczab

Wesprzyj w sieci

Absolutnie kluczową dla nas kwestią jest obecność w internecie. W tej chwili większość opisów metody harcerskiej ma formę książkową. Nie ma to jak dobra książka czytana w zaciszu przy herbacie. Z drugiej strony nie tylko książką człowiek żyje. Chcemy przywrócić w świecie metody równowagę i do doskonałych pozycji książkowych dodać różnorodne nowe media. Jednak internety się same nie zrobią!
Jeśli jesteś obeznany z działaniem w mediach społecznościowych (obsługujesz w miarę narzędzia, znasz trendy) pomóż nam w PROWADZENIU NASZYCH KANAŁÓW. Nie musisz się deklarować na następne 100 lat harcerstwa. Zrób to w ramach projektu, sprawności, próby. Ustalimy SMART cele i zrobisz tyle ile będziesz mógł. Jeśli umiesz trochę w WordPressa i Elementora możesz pomóc nam w ROZWIJANIU STRONY metodaharcerska.pl (to jest ta strona, na której teraz jesteś :D). Tutaj podobnie jak w przypadku sociali – umówimy się konkretnie.

Harcmistrzyni Związku Harcerstwa Polskiego filmująca aparatem podczas spotkania. ©ZHP / fot. Karolina Piotrowska

Zostań skautem​

Chcielibyśmy przygotować opis mówiony możliwie największą liczbą głosów i wierzymy, że w harcerstwie są tysiące osób, które mają coś do powiedzenia. Zdajemy sobie jednak sprawę, że największym problemem jest dotarcie do tych osób, przekonanie ich i nagranie. Są rozsiani po Polsce jak maskotki ze sklepów na B. Jeśli zatem podoba Ci się nasza koncepcja pomóż nam zgromadzić wszystkie METODZIAKI. Wystarczy, że znasz jednego ze swojego hufca, jeśli możesz poszperać w chorągwi to jeszcze lepiej, a jeśli Twoim domem jest cała Polska to najlepiej. Bywasz na konferencjach instruktorskich? Dawaj nam cynk jeśli jest spotkasz tam osobę, która ma flow i własne doświadczenie.  Chcielibyśmy aby jeden Metodologos pozwolił je wszystkie odnaleźć, zgromadzić i w … eeeee … zieloności/szarości związać 🙂 Jeśli zostaniesz naszym skautem (incepcja) dodamy Cię do zespołu i będziemy razem kminić, szperać i organizować nagrania.

Chwyciło za serce? Masz jakiś pomysł?

Nie zwlekaj! Skontaktuj się z nami przez email lub wiadomość w mediach społecznościowych.